بررسی مفهوم هویت در پوسترهای جشنواره فیلم فجر
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای کاربردی
- نویسنده زهرا اسکندری
- استاد راهنما محمد تقی آشوری
- سال انتشار 1394
چکیده
اهمیت پرداختن به مساله هویت در هنر هر سرزمینی امری بدیهی است . طراحی گرافیک از به روزترین رشته های هنرهای تجسمی است و ارتباط تنگاتنگی با طیف گسترده ای از سفارش دهندگان فرهنگی ، تجاری ، دولتی و ... دارد . از بین تمامی آثار تولید شده توسط طراحان گرافیک ، پوسترهای جشنواره فیلم فجر به دلیل تداوم آن در سی سال گذشته و ارتباط چند سویه هم با هنرمندان و هم با بطن جامعه و تاثیر پذیری از شرایط فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه ایرانی به عنوان نمونه انتخاب و با توجه به رویکرد بازتاب مورد بررسی قرار گرفت.
منابع مشابه
بازنمایی دگرگونی خانواده ایرانی در جشنواره فیلم فجر 1380 -1395
چکیده:هدف مقاله حاضر بررسی دگرگونی خانواده درمحتوای روایی جشنواره فیلم فجر از سال 1380-1395 می باشد. بدین منظور، درسنت روش کیفی و بهره گیری از نشانه شناسی فیسک (رمزگان اجتماعی، فنی و ایدئولوژیک) 13 فیلم سینمایی برگزیده جشنواره با موضوع خانواده تحلیل و ارزیابی شد. براساس یافته های این پژوهش مؤلفه هایی مانند تعارضات بین نسلی، ناسازگاری فرزندان، تصویر مخدوش مردانگی، الگوهای نوین ارتباط مانند...
متن کاملبررسی ویژگی های طراحی عنوان فیلم های برگزیده جشنواره فیلم فجر از سال 60 تا 90
در هنر امروز و در عرصه های پُر تنوع تبلیغات و اطلاع رسانی، ضرورت انکارناپذیری برای شناخت هر چه بیش تر و دقیق کاربرد گرافیک و ارتباط آن با سایر هنرها حس می شود. به ویژه که در هنر امروز مرز بین رشته های هنری باریک تر و درهم تنیدگی هنرها و تأثیرات متقابل آنان برهم روز به روزافزون تر شده است.. ظرفیت های طبیعی هنر گرافیک و امکان بروز و ظهور در بخش های مختلف هنر فیلمسازی و سینما چه در قالب فیلم های مس...
هماهنگی طراحی اعلان با محتوای فیلم های سینمایی برگزیده ی جشنواره های فجر عنوان پروژه عملی: طراحی اعلان برای 13 فیلم سینمایی برگزیده ی جشنواره های فجر
چکیده ندارد.
15 صفحه اولهویت زنانه در سینمای ایران (تحلیل گفتمان کارگردانهای زن در سی و پنجمین جشنوارۀ فیلم فجر)
یکی از موضوعات چالشبرانگیز در مطالعات بازنمایی، بازنماییهای صورتگرفته از زنان و ابعاد مختلف زندگی ایشان است. بر همین اساس، در این پژوهش سعی شده با روش تحلیل گفتمان «پدام» و با توجه به نظریة بازنمایی جنسیتی نحوة بازنمایی هویت زنانه در آثار کارگردانهای زن سینمای ایران در سی و پنجمین جشنوارة فیلم فجر (1395) بررسی و تحلیل شود. نتایج این تحلیل نشان میدهد دالهای مرکزی در چهار فیلم برگزیده بهطو...
متن کاملتحلیل اعلان های نمادگرای فیلم های برگزیده ی جشنواره های فیلم فجر
امروزه طراحی اعلان فیلم ، به منزله ی هنری کلیدی به رسمیت شناخته شده و بنا ، بر این گذاشته شده است که اعلان فیلم باید حدود شصت ثانیه یا کم تر ، موضوع فیلم را آشکار کند و در همان حال آن قدر در مخاطب بالقوّه اش ایجاد علاقه کند که حاضر به دیدن فیلم شود. به همین منظور ، طراح ِاعلان فیلم ، در پیِ یافتن عناصر ، تصاویر ، نشانه ها و نمادهایی است که هرچه بیشتر ، این ارتباط را با مخاطب برقرار کند . متأسفانه...
15 صفحه اولبررسی نقش آثاربرگزیده یک دهه جشنواره فیلم فجر در رواج مصرف گرایی در مقطع 1380-1390
با توجه به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم و فرهنگ اسلامی که بر جو جامعه حاکم می باشد و با نگاهی به فیلم های اکران شده سینما توجه به موضوع نقش آثار برگزیده یک دهه جشنواره فیلم فجر در رواج مصرف گرایی خالی احساس شد واین موضوع به ذهن خطور کرد که دست اندرکاران سینما بر طبق کدام معیارهای ارزشی سعی در ساختن فیلم های خود میکنند؟ با توجه به اهمیت مسئله فوق پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آثار برگزیده یک ده...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای کاربردی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023